Zažijte , jak se dům nebo byt stává vaším.


ZpětÚvodBlog 6 tipů, jak si vybrat realitního makléře

6 tipů, jak si vybrat realitního makléře

Prodávat nemovitost, to normální člověk nedělá každý den. Přesto, jak je to zajímavá činnost, má i svá úskalí a rizika. Zároveň jde pravděpodobně o největší transakci ve vašem životě. Jakýkoliv problém má o to rozsáhlejší důsledky. Jak si vybrat realitního makléře? Tento průvodce vám přijde vhod, jakmile se rozhlédnete na trhu a zjistíte, kolik nejrůznějších nabídek existuje. Makléři operují ve všech větších městech, ale neváhají se vydat i do 10kilometrových vzdáleností od svého působiště. Vy si přesto potřebujete vybrat jednoho. Těžká úloha, ale s drobnou pomocí si s ní nakonec poradíte.

Vsaďte na vzájemnou chemii

Při výběru realitního makléře je vedle odborných znalostí, o kterých budeme mluvit níže, důležitá i vzájemná sympatie. Jinými slovy hledáte někoho, kdo vám ochrání vaše finanční zájmy, ale rovněž někoho, s kým se vždy budete rádi vidět. Hledáte rovnováhu výše zmíněného. Nevolte proto makléře výhradně jen podle odpracovaných let a počtu prodaných nemovitostí. Strávíte s tím člověkem spoustu času a mluvit budete o věcech, které byste běžně cizímu neprozradili. Musíte k němu mít důvěru - vyberte makléře pro sebe, ne pro vaši nemovitost.

Vyberte makléře se silnými vnitřními hodnotami

Realitního makléře vybírejte podle vnitřních hodnot. Nejlépe těch, které máte vy sami. Pokud jste na příklad typ člověka, který rád dělá práci v klidu a nemá rád stres, vyberte si k sobě přesně takového makléře. Michal Vrňák a tým makléřů pod štítem MV reality vyznávají:

  1. Dodržování termínů
  2. Vzájemnou důvěru
  3. A dobrý pocit z práce s klientem

Pokud vás to zaujalo, jakým způsobem pracujeme, zjistěte si o našem příběhu více.

Hledejte makléře z okolí

Reality jsou lokální záležitost. Každá oblast se trochu liší a vy potřebujete právě takového parťáka, který v okolí prodal už nějaké nemovitosti, čímž prokazuje, že danému místu rozumí. Menší město, jako je třeba Lysá nad Labem, stačí makléř pokrýt celé, naopak u Prahy hledejte specialistu na konkrétní městskou část. Makléř však nemusí v dané lokalitě přímo sám bydlet, nutné však je, aby ji dobře znal.

Zjistěte si o něm více informací

To v dnešní době není žádný velký problém. Jak si vybrat realitního makléře? Přece na internetu. Tam si snadno zjistíte pár informací a seženete kontakt. Kontakty na makléře MV reality najdete zde. Přiložený je i celý příběh Michal Vrňáka o jeho mottu: "jak zaseješ, tak sklidíš" a 3 pravidlech, které ho dovedly až k založení značky MV reality.

Navzdory internetu je spolupráce s realitním makléřem stále výhradně na osobní bázi. A ústní doporučení vám může pomoci se rozhodnout. Kamarád (makléř) vašeho kamaráda by mohl přece být i váš kamarád. Poptejte se proto mezi známými, koho by mohli doporučit. V MV reality věříme, že jsme svou prací dobře zasadili semínko důvěry. :)

Pokud by vás zajímalo, jak konkrétně makléř pracuje, když ho klient nevidí, zavolejte si na prohlídku bytu ve vašem dosahu a chovejte se jako zájemce. Uvidíte, jak vás nemovitostí provede, co bude říkat a jak se chová k potenciálním kupcům.

Nevybírejte makléře podle výše provize

Přirozeně chce člověk ušetřit a jeden z makléřů vám nabízí nižší cenu za svoje služby. Proč je to špatně, i když vám to sám nabídne? Peníze nefungují jen jako odměna, ale i jako motivátor. Větší chuť pracovat má ten makléř, který se cítí férově ohodnocen.

Nízká provize znamená také méně peněz na propagaci a celkový proces prodeje nemovitosti, což je přesně ta služba, kvůli které si makléře hledáte. Dalším důvodem, proč nevybírat makléře podle výše (níže) provize je, že takový makléř se bude cítit podhodnocený a v presu. Může poté na prodej pospíchat a to není vhodná strategie, pokud nechcete nemovitost prodat pod cenou. Ušetřením pár korun byste na sebe akorát upletli bič.

Nevybírejte makléře, který navrhuje nevyšší prodejní cenu za vaši nemovitost

To skutečně není dobrá rada, jak vybrat realitního makléře. Vy sice chcete utržit maximum peněz, s nereálnými požadavky však zažijete jen problémy a zmařenou práci. Pro prodej nemovitosti je z pohledu marketingu kritických prvních několik pár týdnů. To je čas, kdy inzerce visí vysoko v nabídkách ke koupi a váš dům si prohlíží potenciální kupci. I kdyby se jim líbil, tak je cena odradí. Vy, když potom zlevníte, už ztracené kupce zpátky jen tak nedostanete, neboť ti vaši nemovitost už viděli, rozhodli se nekoupit a vědomě ji nyní v nabídkách přehlíží. Navíc se říká, že předražená nemovitost zvyšuje šanci na prodej sousedního domu. A vy chcete prodat svůj dům a ne souseda.

Další trable může způsobit banka, která při žádosti o úvěr ze strany kupce shledá nedostatečnou hodnotu nemovitosti vůči požadované částce. Pokud kupec nebude mít dostatečnou hotovost, aby rozdíl dorovnal, banka úvěr neschválí a se zájemcem se budete moct rozloučit. Všechna práce přijde vniveč stejně jako všechna radost, že už brzy budete mít hotovo. Vy však budete začínat od začátku.

Doufáme, že jsme odpověděli na všechny vaše nevyřčené otázky na téma, jak vybrat realitního makléře. Pokud ne, rozhodně nám napište třeba na Facebooku, kde se spojíme. Uvažujete, že byste si vybrali makléře z týmu Michal Vrňák reality? Zjistěte nyní, jak pracujeme.

Photo source: Rafael J M Souza


Hledání nemovitosti

Rychlý kontakt

MV reality s.r.o.
Mobil: 775 232 363
E-mail: info@mvreality.cz


© 2019, MV reality, s.r.o.i – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Realitní software dodává eBRÁNA | Software a informační systém pro realitní kanceláře REALBrána | Nabídka nemovitostí RB Reality

Nahoru ↑